joi, 16 mai 2013

Piatra Mare

Grupul celor 5 israelieni isi continua sejurul in salbatica Romanie! Fagarasul fusese planificat pentru 3 zile insa din pricina vremii urite, a 3a zi o alocam unui munte mai mititel.
Album foto: https://picasaweb.google.com/101018020664577344875/PiatraMare16mai2013GoWildVilaVitalis
Filmul zilei: http://youtu.be/1IGiMNe9uvw

Joi, 16 mai 2013
Cocosul electronic e setat mai tirziu pentru turisti. Echipamentul este ud iar muschii tuturor sint obositi. Inca de seara, de la plecarea din Victoria am vazut citeva stele, semn ca cerul senin va pune stapinire.
Incepem ziua cu un urcus pe Clabucetul Predealului. Vremea tine cu noi si avem vizibilitate pina departe. Ploile din zilele trecute nu au fost prea intense asa incit sa-i vina de hac jeepului. Sus nicio schimbare, aceeasi cladire distrusa de foc in urma cu vreo 15 ani.
Ne indreptam in formatie intreaga(7) spre Canionul 7 Scari ce atrage numerosi turisti asemenea unui magnet.
E cald iar localnicii au iesit la cules de paducel. E pustiu pe aici asa ca intram repede in canionul rece si umed. Noam conduce grupul iar eu inchei plutonul! Vom face o pauza de ceai-cafea abia la iesire.
Planul zilei este sa coborim de la cabana Piatra Mare spre Valea Gircinului.
Scarile sint in stare de degradare dar cu atentie depasim zonele expuse.
Gilad
Imi amintesc ca pe aici am mers si cu un copilas de 4-5 ani asigurat in coarda! Acum mergem destul de repede si la intersectia marcajelor pregatim un ceai.
De fapt Alon fierbe apa si o transforma in ce vrea fiecare! Noam merge pe marcajul de ocolire iar noi continuam cale de inca un ceas spre noua Cabana Piatra Mare.
Urcam cam mult...dar peisajul pe care-l avem din poiana chiar merita! Aici n-am mai fost din decembrie 2000, dar numai eu stiu asta!
Stam, ne relaxam, admiram, vorbesc cu cabanierul, dau nota 10 micutei cabanei si sper sa coborim inspre Sacele. Linistea alpina e intrerupta de zgomotul unui motociclist ce urca spre virful mare.  Marcajul triunghi galben arata o directie insa primul semn in padure nu se face vazut. Cabanierul imi spune ca ar fi cam jungla pe un traseu vechi. Dam roata lizierei si negasind nimic clar renunt. Sint inspirat si de asta data, e mai bine asa, nu-mi permit cu incepatorii sa merg aiurea. Vorbesc cu Noam sa anuleze cursa spre Sacele si sa ne astepte in Dimbul Morii.
Sintem pe Drumul Familiar, o plimbare pentru toata familia. Intilnim un biciclist ce-si impinge "calul" spre cabana. Timpul trece si incep zgomotele din drumul asfaltat.
Ne intilnim cu Noam, stringem echipamentul si plecam spre Sacele si asezarea Bradet unde-i o terasa cocheta de nota 10, nu prea scumpa.
Costila, Morar, Bucsoi
Incheiem ziua pe platforma Cabanei Trei Brazi admirind fata nordica a Bucegilor.
Iata si filmul zilei!

ciprian teodorescu spunea...

cum ar spune unii pensionari care se plictisesc groaznic in fata blocului,nestiind ce-i ala munte si calatori:"da te plimbi ,ma baiete!!!!"