sâmbătă, 7 mai 2011

Clabucetul Taurului-Garbova-Predeal

2 mai 2011, luni
Album foto: https://picasaweb.google.com/hikerph/ClabucetulTauruluiGarbova2mai2011#
Film: http://www.youtube.com/watch?v=aZEfXC1xlac
vremea nu se anunta prea buna...multe ploi, dar incerc sa fiu optimist. Macar intre reprizele de ploaie sa ma deplasez.
De la Comarnic in sus tot ploua..hmm, unde mergi mestere? Stau in vreo gara pina se opreste ploaia.
Prin Sinaia sint sunat de Noam care-mi spune ca ploua urit si ca nu putem urca la Omu. Ok, atunci imi voi face singur traseul.
10:15, Azuga, ploua marunt, statia e inca in constructie.
Merg pe DN si iau apa de linga benzinarie apoi ma inscriu pe poteca de pe Plaiul lui Mos Mihai.
Dimineata ploioasa la iesire din Azuga

Cunosc inceputul potecii de cind eram mic si imi era frica de ursarime dar eram curios cum e traseul. La vremea respectiva, 2 ore prin padure mi se parea mult si periculos. Dar iata ca in drum spre Vila Vitalis din Predeal pot face si acest traseu.
Citiva copaci doboriti si gunoaie

Sint destul de flamind asa ca dupa citeva minute linga un piriias iau o pauza. Acum burniteaza dar am toata ziua la dispozitie asa ca daca se inteteste ploaia ma pot adaposti sub molizi. Continui, curios fiind ca poteca e destul de lina. Sosesc curind la o plantatie aflata pe partea stinga. Acum nu se mai aude traficul din DN.
Plantatie

Incepe iar ploaia si conform planului ma adapostesc vreo 30 min. Descopar mai sus pe stinga o banca cu masa si cu o umbrela naturala adica un falnic molid. Nu conteaza acum, e bine ca am memorat locul. Avansez pe poteca ce incepe sa urce mai abrupt. Printre copacii din dreapta se zareste zapada din Sorica, din pacate prea putina vizibilitate pt o poza. E tot mai abrupt iar bagajul meu de vreo 30kg (primus cu benzina, piolet, coarda, echipament de catarat si mincare pe o saptamina) ma incalzeste repede. Nu ma grabesc, poate doar ploaia m-ar putea misca din spate.
Dupa vreo 2 ore zaresc un gol alpin in ceata.
Gol alpin cu leurda si ceapa ciorii

Spre stinga e continuarea marcajului spre Cab Girbova prin padure iar spre dreapta e un marcaj punct albastru ce coboara inspre V Azugii cred. Nu apare pe harta. Culeg citeva frunze de leurda pentru mai tirziu. Acum urc pe linga gardul de sirma catre cel mai inalt punct al muntelui. Merg incet sa nu fac spuma :)
citiva copaci in zona virfului

Desi am mai ajuns pe la Cab Girbova, nu am mai fost pe virf. Din pacate nu am vizibilitate buna si e multa ceata. Inseamna ca trebuie sa revin pentu poze mai bune. In citeva adincituri inca se mai pastreaza zapada.
Pe Clabucetul Taurului11520 m

Virful e punctat cu o maciuca de care leg tricolorul. Reusesc sa vorbesc cu citiva prieteni/familie. Sint doar vreo 8grade. Citeva clipe ceata dispare si zaresc Muntii Neamtului dar prea putin pt o fotografie.
Ma indrept apoi spre nord, pe o poteca mai de ATV. Banuiesc ca e drumul corect spre cabana si nu mai verific directia cu busola. In scurt timp intilnesc venind din stinga marcajul apoi zaresc cabana Girbova.
Girbova, cca 1350m

Sint intimpinat de 4 dulai mari pe care ii linistesc repede. E mult noroi in zona fiindca inca e zapada. Adie vintul si nu vreau sa stau in zone neacoperite-deh, ploaia e la un pas de mine. Ramine sa urc pina la capatul telescaunului si sa cobor pe una din pirtii. Mentionez ca proprietarul cabanei are si brutaria de la Comarnic care produce minunatele cornuri si piine.
Sint invaluit in ceata si atmosfera e tare ciudata fiind si pustiu. Dar imi place insa acum iar incepe ploaia.
fosta cab Clabucet Plecare

Din pacate fosta cabana in care mincam in copilarie a ramas aici stricind peisajul. Cu atitea locuri de cazare in statiune si vile de vinzare nu cred ca ar trebui refacuta zona. Decit curatata!
Ploua si apuc pe Pirtia de sub Teleferic. Imi dau seama tirziu ca trebuia sa apuc o pirtie mai la stinga ori pe Pirtia Cocosului pe care nu am mai vizitat-o.
Pirtia sub Teleferic

Poposesc sub un acoperis. Ploua dar sper sa se opreasca. Hm, aici voi avea mult noroi. Daca se va opri ploaia as putea sa-l conving pe Noam sa mergem diseara spre Bolboci. In sfirsit, dupa inca vreo 30min ploaia inceteaza si continui pe linga pirtie. M-am cam plictisit sa stau aiurea asteptind incetarea ploii.
baza pirtiei sub teleferic

La baza pirtiei e mult noroi si ma intreb cum sint pirtiile din tarile alpine. E bine totusi ca s-a canalizat Piriul Puristoaca, unul din izvoarele Prahovei.

Ma bucur ca am ajuns in zona asta si ca am revazut locurile vizitate in vacantele copilariei. E aproape ora 4 PM si iar incepe ploaia. Mai stau putin in oras apoi plec spre Vila Vitalis, o gazda buna din Carpati situata linga podul spre Risnov.
sala de mese din Vila Vitalis
Impreuna cu Noam fac traseul pentru zilele urmatoare. Mincam, povestim si vedem un film(Conversation with God) pina la miezul noptii ceea ce nu e bine. Aflam ca Osama a fost lichidat...:)

filmul din muntii Girbovei:



Niciun comentariu: