sâmbătă, 12 februarie 2022

Piatra Craiului-Turnu-Ascutit-Padinile Frumoase-V Brusturet-V Cheia-Prapastii 12feb2022

 

Salutare
Ieri pe 12 feb 2022 impreuna cu Goran(Croatia), Andi Eremie, Rebeca Popescu, Dragos Sararu am urcat traseul clasic Botorog- Curmatura-Turnul-Ascutit-Padinile Frumoase(pina la iesirea din vilcel a marcajului TA)- salbatica Padina a Vaii Brusturelui-V Cheia-Poiana de pe traseul comun TG-TA spre Cab Curmatura-drum forestier folosit iarna pt aprovizionarea cabanei-Prapastii-Botorog,
Lungime 16km, +1550m, -1550m, timp cu pauze 10h20

 
Traseul a fost deschis iar pina pe vf Ascutit nu am folosit coltarii. Vintul ne-a luat in primire pe vf Turnu(cca 20kmh dar suficient sa ne inghete). Coborirea pe Padinile Frumoase am facut-o pe coltari.
Noi am continuat pe vilcel in jos intrind in zona cu citeva saritori a Vaii Brusturetului. Zapada mare si pomii doboriti de furtuni ne-au ingreunat traseul.

Echipa s-a descurcat de minune in aceasta jungla.
Recomand explorarea doar celor cu psihic bun dupa efortul facut pe creasta, dar mult mai usor pe poteca deja facuta si marcata spre Cab Curmatura.

Curind sosim la un piriu pe marginea caruia este un drumeag de caruta. Iesim in niste chei ale Vaii Cheii si in scurt timp intersectam drumul de aprovizionare a cabanei Curmatura. De aici vom parcurge Prapastiile Zarnestilor cu usor alunecus unde primesc o trinta!
Ca si timp noi am facut putin sub 4h de la Ascutit la Botorog. Lumina lunii ne-a tinut frontala in buzunar prin minunatele Prapastii. Traseul se gaseste pe Strava. 
 

Niciun comentariu: