sâmbătă, 15 aprilie 2017

Potcoava Bucegilor 15 aprilie 2017

15 aprilie 2017
cu o zi inainte de Paste urcam pina in Piatra Arsa si continuam spre Omu pe ultimele limbi de zapada. Sintem norocosi de vreme fiindca in citeva zile iarna se reinstaleaza!
Echipa; eu cu Gabi S
Pozele: https://photos.app.goo.gl/QAR8CK8JK33hSedH2
Anul asta primavara a venit mai devreme.
Imi amintesc ca prin 2006 inotam in zapada pe aici. Reusim sa trecem si pe la Crucea Eroilor ceea ce ma bucura fiindca revad abruptul caraimanului.
Ascensiunea catre Omu o facem la coltari pe Brina de sub Cerdac cu Gabi taind linia traseului.
Recomand sa lasam la coborire vf Bucura si sa mergem direct la Omu.
Iata si blana de leopard din Valea Cerbului. Morarul este plin cu zapada dar masina noastra este sus la Piatra Arsa.
Acum mergem pe Bucura si traversam catre Doamnele. Este tot mai putina zapada iar noi mergem mincind pamintul.
Uite am ajuns la refugiul Batrina iar Gabi ma pune sa calculez timpul pina la masina. Este foarte greu sa dau o ora fiindca merita facut Canionul Horoabei. Stam la adapost cam 1 ora pina fac o supa insa Gabi maninca doar sandvishuri.
Coborim catre canion! Este o zapada umezita in comparatie cu ce am avut dimineata, inghetata beton!
Timpul se scurge repede iar noi am intrat in cotloanele canionului.
Scarile si cablurile usureaza coborirea iar coarda mea nu trebuie folosita. Sintem amindoi cu bocanci de piele insa s-au cam umezit.
Trecem si prin mici tunele ! Sosim inca pe lumina in Poiana Horoabei de lina Manastirea Pestera si prindem marcajul vechi din spatele hotelului Pestera, poteca lui Mos Butmaloi. Aici este culmea pt ca zapada este in strat gros pe patul potecii asa ca inaintam greu. Clopotele manastirii bat pt chemarea credinciosilor la inviere. Asa, ca sa fie speriatii ursii.
Cele 2 ore pe timp de vara se fac vreo 3 ore ceea ce pentru Gabi este destul de crunt. Pe la miezul noptii sosim la masina!
Bravo Gabi, esti mai aproape de tinta propusa! Urmeaza si treburi mai tehnice!