duminică, 2 februarie 2020

MTB incalzire 70km pe dealuri

Duminica 2 feb 2020 destul de tirziu reusesc sa imi las treburile in urma, sa dau citeva pompe in cauciucuri, sa fac rucsacul si sa o intind spre DN1. Se anunta ceva vinticel si nu prea frig. Merge la sapca si fara manusi. Am oarece emotii, anul trecut prin aceeasi perioada mi se rupea rucsacul si am revenit dupa 10km. Acum pedalez pe margineaa soselei  tot mai circulata spre munte. Cine mai pleaca la Sinaia la ora 12? Zau ca nu inteleg!
Opresc la o poza la paralega 45 si apoi ma inscriu la dreapta spre Liliesti, o subrbie a micului oras Baicoi.
Ocolesc destul de mult prin acest oras situat pe un delusor dar scap de trafic. Este destula agitatie si in aceasta zona, fiind duminica lumea merge la cumparaturi. De fapt romanul merge zilnc la supermaret. Romanul e mincacios! Si inainte de o statie Petrom ma inscriu la dreapta pe un drum ce duce la Mislea.
Livezi abandonate sau arse! Si mai nou o viitoare plantatie de catina. Un Biciclist cu semicursiera ma depaseste insa o bucata de drum reusesc sa ma tin dupa el, si il numesc iepurele meu! Mai departe cobor o panta la dreapta pentru a intra pe drumul de Telega zona faimoasa pentru baile Sarate dar si pentru inchisoarea comunista unde a fost inchis si Ceausescu. Case cochete amestecate cu case vechi, unele abandonate. Citeva fintini pe margime ma fac curios pentru a vedea adincimea pinzei freatice. 1m! E uimitor si mi se striga sa nu iau apa de acolo! Un batrin pe bicicleta isi duce franzela alba pe portbagaj aducindu=mi aminte de tataia... amuzant! Din centru comunei Telega incepe greul, sperietoarea, o urcare de vreo 200-250m pe nici 5km. Am mai coborit pe aici si auzind de la Andi Eremie ca este urcabil, ma incumet sa incerc si eu. Dupa o scurta pauza de energizare si hidratare, schimb foile si pinioanele si incep urcusul. Nimic dificil dar daca ma opresc la deal, nu mai plec de pe loc.
Fac o poza mai sus la o deschidere catre muntii inzapeziti si continui curbele. Imi estte draga urcarea la Bustenari, un asfalt bun, trafic mai deloc cu priveliste larga.
Multe nu imi amintesc de la excursia de prin 2015 si ochiul meu cere sa revina pe culme in urmatorul anotimp cu verde crud. Oamenii si-au gasit aici in Bustenari un loc primitor si nu foarte departe de Cimpina insa iarna pe zapada pe acest drum chiar este periculos.
Acum e deja primavara.
Si trebuie sa ma opresc pentru cteva poze.
Si o alta casa cu acoperis interesant. Din centrul comunei Bustenari fac dreapta spre Biserica Adventista, asfaltul dispare si de undeva apare un dulau la atac!
Scap de el si la o bifurcatie catre catunul Tontesti fac o pauza. Imi amintesc ca prin 2014-2015 am luat apa de la aceasta conducta.
Nu este noroi dar pietrele mari din drum nu imi permit sa pedalez cu viteza.
Sint pe drumul sondelor acoperit cu pietris. Nasol. Incep sa pierd din inaltime si in zona unei sonde vreo 2 catei au ceva probleme de reglat cu bicicleta mea.
Undeva ma intersectez cu drumul stiut din 2015 dar eu merg acum pe drmul dorit si neexplorat.
Ideea este ca drumul dispare printre radacini si desi urmez gpsul este foarte greu sa gasesc continuarea. Finalmemte cobor intr-o vilcea si urc pe versantul celalalt dar pe linga bicicleta. 
Mai departe drumul dispare si pedalez pe o poteca cu maracini. Se aude o muzica de petrecere si conform hartii sint foarte aproape.
Traversez un canal uscat si plin cu peturi si printr-o jungla cu macesi ma blochez in spatele unor gradini si case. Vad soseaua dar nu am cum ajunge acolo. Fac cale intoarsa, iau bicicleta in brate prin canal si urc printr-o livada parasita. Sar un gard si incep sa pedalez pe un drum creat intr livezi. Urmind spre vale sosesc la niste case de tigani, acelasi canal este plin de gunoaie, un alt catel alearga putin bicicleta si sosesc finalmente la asfalt. Nu-mi ramine decit sa pedalez repede spre Scorteni-Bordeni-Cocorastii Misli-Plopeni-Gageni si se lasa intunericul aproape de oras.
Ah ce cursa nebuna....
Iata un link https://www.endomondo.com/users/14038531/workouts/1460570027
Albumul https://photos.app.goo.gl/d2UGuHnS47UCMAJPA

Niciun comentariu: